Ďalšia z knižiek z veľmi obľúbenej edície o umelcoch a umení prináša pohľad na najznámejšie osobnosti smeru pop-art, ktorý sa inšpiroval súčasnou mestskou civilizáciou, najmä reklamou, populárnymi obrázkovými časopismi a pod. Všednosť nahrádza nádherou, predmety hromadnej výroby nadobúdajú rovnakú dôležitosť ako individuálne kusy, stráca sa rozdiel medzi vysokou a ľudovou kultúrou. Pop-art svojím vlastným vtipným spôsobom oslavuje konzumnú spoločnosť. Vznikol v Anglicku v polovici päťdesiatych rokov a naplno sa rozvinul v Spojených štátoch v rokoch šesťdesiatych. Nadšenie, ktoré vyvolal vo chvíli, kedy boli vystavené prvé diela, nikdy nezoslablo – a dnes je väčšie ako kedykoľvek predtým.
Autor |
Klaus Honnef |
---|---|
Jazyk | český |
Väzba | mäkká |
Počet strán | 96 |
Formát | 185 x 230 |
EAN | 9788072096626 |
Edícia |
Dejiny |