Tvorba filmových plagátov je stará ako film samotný. Plagáty spočiatku poukazovali na tému propagovaného filmu - od dobrodružstva cez romantiku až po mrazivé horory. Neskôr, s nástupom fenoménu filmových hviezd, začali predávať predovšetkým hollywoodsky životný štýl. Táto kniha je s plagátmi z rôznych častí sveta a všetkých období filmovej tvorby podrobnou históriou jedného z najzaujímavejších reklamných médií. Obsahuje kapitoly zamerané na tvorcov plagátov, vývoj štýlov, vplyv politiky a ideológie aj na to, akú úlohu vo vývoji filmového plagátu hrala komercia. Je to zábavná a poučná cesta naprieč kinematografiou, umením a obchodom, ktorý láka do kín milióny divákov. Kniha je doplnená o 16 nových strán o vývoji českého a slovenského filmového plagátu.
Autor |
Ian Haydn Smith |
---|---|
Pôvodný názov | Selling the Movie / The Art of the Film Poster |
Jazyk | český |
Väzba | tvrdá |
Počet strán | 304 |
Formát | 290 x 235 mm |
EAN | 9788075296252 |
Prekladateľ | Petr Stránský |
Rok vydania | 2021 |
Edícia |
Film |