Autorka tejto knihy si kladie za cieľ jasne sformulovať, usporiadať a rozčleniť veľké množstvo zložitých problémov, na ktoré narazí každý grafický dizajnér v snahe úspešne a efektívne používať typografické postupy a metódy, ale zároveň nechce tieto otázky príliš zjednodušovať. Kniha je určená pre dizajnérov všetkých médií, v ktorých hrá väčšiu či menšiu rolu písmo.
Ak chce dizajnér do hĺbky porozumieť tvarom písmen a vedieť ich efektívne používať pri svojej práci, nezostáva mu nič iné, než neustále experimentovať a všetko pozorovať. V priebehu niekoľko-ročnej praxe i štúdia sa totiž jeho pohľad do problematiky i jeho znalosti vyvíjajú a menia. Kniha bola napísaná pre dizajnérov snažiacich sa prehĺbiť svoju odbornú typografickú spôsobilosť a s úmyslom uľahčiť im cestu vpred. Je usporiadaná a rozvrhnutá tak, aby bol celý proces nielen zábavný, ale i náučný. Kniha je rozdelená do štyroch častí: Písmeno, Slovo, Odstavec a Stránka. Každý z princípov je doplnený vysvetľujúcim textom a obohatený o príklady použitia v praxi.
O autorke
Ina Saltz je výtvarná redaktorka, dizajnérka, autorka odborných textov, fotografka a profesorka študijného odboru elektronický dizajn a multimédiá na The City College of New York. Viac než 22 rokov pracovala na pozícii výtvarnej redaktorky v redakciách časopisov Time (medzinárodné vydanie), Worth, GOLF Magazine a iných.
Autor |
Ina Saltz |
---|---|
Jazyk | český |
Väzba | tvrdá |
Počet strán | 208 |
Formát | 21,6 x 25,4 cm |
EAN | 9788073914042 |
Prekladateľ | Petr Stříbrný |
Rok vydania | 2010 |
Edícia |
Grafický dizajn |